
Organizatiile producatorilor de bunuri agricole si turistice din fiecare judet ar putea sa se constituie la nivel tarii, in Uniunea Producatorilor din Romania (UPR).
In aceste zile am propus unor persoane din conducerea agricola a judetul Arad un model de Uniune a Producatorilor Aradeni UPA.
Model “Uniunea Producatorilor Aradeni (UPA)”
Fonduri UPA
-
Doua mii de membrii x 100 lei/an (10 lei/luna) = 200 mii lei/an = 50 000 euro.
-
Banii nerambursabili pentru promovare anuala (expozitii, mas-media, etc,) = 50 000 euro.
-
Bani din proiecte = 50 000 euro
-
Fonduri anuale total: 150 000 euro
UPA nu va fi afiliata nici unui partid politic si va avea o structura complet democratica.
UPA va fi cea mai mare organizatie nonguvernamentala din judetul ARAD, cu aproximativ 2000 membrii, la inceput, si care va creste semnificativ in urmatorii anii, fiind o voce puternica si respectata in Judetul Arad, intr-o continua crestere atat in agricultultura, cat si in industria alimentara sau in turismul rural .
UPA va avea la inceput 10 angajati la nivel judetean si 7 angajati la birourile zonale, specialisti in management, marketing, consulting (proiecte, legislatie), desing, informatica, mas-media, specialitati (agricultura, zootehnie, industrie alimentara, turism, dezvoltare rurala, etnografie si folclor). Angajatii UPA vor fi buni comunicatori, vor avea spirit de initiativa si vor lucra in echipe de valori, in care specialistul din domeniu sau de activitate va fi coordonatorul actiunilor.
Printre punctele forte ale UPA, este reteaua sa unica de birouri locale si de consilieri, co-finantata de catre membrii, din fonduri nerambursabile si din fiecare proiect in parte.
Sediul va fi la Arad si vor fi 7 birouri zonale in localitatile unde exista centre locale APIA si colaboreaza cu angajatii institutelor descentralizate din agricultura si primariile locale.
UPA va avea reprezentata atat la nivel national cat si la Bruxelles.
UPA se va constitui atunci cand exista cel putin 5 asociatii profesionale care functioneaza legal (cereale, vaci cu lapte, ovine, legumicole, turism, cultura, economica) si care doresc sa se afilieze intr-o structura mai puternica si mai reprezentativa. Din cadrul fiecarei asociatii se va alege un membru in consiliul de administratie, iar adunarea generala va alege presedintele, vicepresedintele si secretarul organizatiei.
In cadrul UPA, membri ei pot sa participe la mai multe asociatii profesionale sau la comite pe produs pentru a gasii solutiile cele mai bune in vederea maximizarii profitului si cresterii nivelului de trai material, cultural si spiritual al lor.
UFA va promova la maxim, oferta de produse prin toate mijloacele disponibile oferite de mass media, internet, expozitii, targuri, etc., atat la nivel national cat si la nivel international.
Acolo unde nu exista asociatii profesionale si exista cel putin 5 membrii afiliati pe produsul respectiv se vor crea comite pe produse (ciuperci, melci, viermi de matase, catina, plante medicinale, mestesuguri in lemn, etc)
UPA va avea parteneri Institutiile judetene (Prefectura, DGA, APIA, etc), Universitatile aradene si cele de profil din Timisoara, statiunile de cercetare aradene (Aradul Nou, Lipova, Muresul, Minis) si cel de la Lovrin, ocoalele silvice, caminele culturale comunale si casele de cultura, centrele de creatie, bancile comerciale, firmele de consultanta, etc.
Cinci motive pentru a deveni membru al Uniunii Producatorilor Aradeni
-
Noi reprezintam peste 2000 de producatori aradeni;
-
Luptam neobosit pentru fiecare membru;
-
Oferim servicii si beneficii in exculsivitate pentru fiecare membru;
-
Noi suntem campionii agriculturii si dezvoltarii rurale aradene;
-
Noi suntem vocea ta la Bruxelles.
Cateva dintre activitatile UPA:
-
Festivalul anual al fermierilor aradeni: Locatia Cetatea Aradului;
-
Conferinta saptamanala cu presedintii asociatilor profesionale si comitetelor pe produs din cadrul UPA;
-
Conferinta saptamanala cu membrii fiecarei asociatii sau comitet profesional din cadrul UPA;
-
Saptamana fermelor deschise: invitati elevi, pensionari, profesori, oraseni, clienti, cumparatori, parteneri, invitati la mese taraneasti oferite de fermierii din fiecare dintre cele 7 zone ale judetului, cu specific local, in functie de sezon. (Masa de pasti cu produse extratimpurii, Masa cu produse proaspete de vara, Zilele recoltelor cu produse de toamna, Masa de sarbatori de iarna cu produse traditionale.)
-
Intalnire saptamanala cu bucatarii aradeni care ofera mancaruri specifice, din produse locale si ii invata pe tineri sa gateasca ca la mama acasa;
-
Intalniri in cadrul programului produse proaspete in scoli: legume, fructe, lactate produse din judet;
-
Intalnirile de prezentare a strategiilor locale de dezvoltare rurala in judetul Arad pe cele 4 axe;
-
Campanii pentru un mediu agricol curat.
Sper ca in cele din urma si producatorii (de bunuri agricole si turistice) din intrega tara se vor constituii in organizatii puternice similare cu cele existente in Olanda, Anglia, Franta, Germania, Spania sau Italia. Sursa de inspiratie a acestui model fost modul de organizare a Uniunii Fermierilor din Anglia (NFU)
Sursa: www.nfuonline.com