Datele de pe piata pana in mai 2018 confirma o tendinta foarte buna in sectorul ecologic italian.
Vanzarile de produse alimentare ecologice in comertul cu amanuntul, in cele peste 12000 de magazine specializate, au depasit valoarea de 1,5 miliarde de euro, iar intreaga piata italiana de alimente si bauturi ecologice a ajuns la un volum de 2,7 miliarde de euro în 2016. Vanzarile bio din supermarkuri au un plus de 15,8% iar cele din hipermarketuri de 11,7%.
Sectorul ecologic este in continua crestere si se consolideaza datorita obiceiurilor de cumparare ale consumatorilor italieni. Motivele pentru schimbarea obiceiurilor sunt: un stil de viata mai durabil; si o constientizare a sanatatii. O mai buna informare despre productia de alimente si produse alimentare influenteaza din ce in ce mai mult cosul de cumparaturi, directionand consumatorii catre alegeri constiente, selective si valoroase. Italienii sunt, constienti de faptul ca a consuma alimente organice inseamna a manca in siguranta.
Cele mai vandute produse cu amanuntul la scara larga sunt: ouale, cerealele fumate, blisterele de fructe, inlocuitorii de leguminoase pentru lapte, uleiul de masline extra virgin, laptele proaspat, paste, fructele uscate, iaurtul intreg si biscuitii. Anul trecut, 64818 de ferme italiene au cultivat ecologic 1.796.363 hectare de terenuri. Aceasta este o crestere de aproximativ 20,3%, in numai un an. Circa 14,5% din suprafata agricola totala este cultivata in prezent ecologic.