Pietele traditionale de sezon

Pietele de sezon sunt acum in toi si deschise in toate comunele si orasele din Romania cel putin cateva ore pe saptamana. 

Exista o lista in fiecare judet cu pietele saptamanale din comunele si orasele mici. Aceste piete rurale, sunt locuri minunate pentru socializare, respectiv de atragere a localnicilor in activitati care sa sprijine efectiv economia rurala. Pentru fermierii, taranii sau producatorii de bunatati traditionale si artizanat, piata reprezinta a doua lor activitate. Cultivarea si prelucrarea produselor constituie prima jumatate a muncii lor. Cu toate acestea in pietele locale se investesc foarte putini bani. Ori pentru ai atrage pe localnici spre afaceri rurale si pe vizitatori in a le cumpara produsele lor avem nevoie de investii si de marketing.

Si la cate lucruri nu trebuie sa ne gandim intr-o strategie de marketing: prezentarearea listelor de produse oferite de piata; prezentarea locului, a datei si a orarul pietei de sezon; prezentarea hartei (cat mai simplu posibil) cu localizarea pietei; prezentarea locurilor de cazare si restaurantele pentru comercianti si vizitatori; prezentarea activitatilor de divertisment si de demonstratii practice; prezentarea listei cu preparatele traditionale gatite in aer liber; prezentarea de alte evenimente care sa atraga localnicii si vizitatorii ajutand astfel industria turistica rural; crearea unei pagini web pentru contactarea producatorilor locali si construirea bazei de date pentru clientii fideli; intocmirea unui catalog agroturistic informativ cu produsele de sezon, pentru o mai buna informare a clientilor; de mailuri pentru promovare si trimiterea de comunicate, inclusiv cu ofertele speciale si cu programele de divertisment urmatoare; crearea unei pagina a pietei pe Facebook cu ultimele informatii de „sezon”, cu prezentarea profilului producatorilor locali, cu anunturi de divertisment, etc. 

Pietele fermierilor sunt evenimente saptamanale si toata lumea stie cat de important sunt ele pentru organizarea unor circuite agroturistice. Cu munca suplimentara putina, administratia comunelor sau micilor orase de provincie pot sprijini producatorii local, transformand micile piete neinteresante in centre comerciale atractive care vor devenii tot mai puternice si tot mai cunoscute. Munca suplimentara de marketing agroturistic, are in final scopul de a socializa locuitorii din spatiul rural romanesc si de atragere in numar cat mai mare a vizitatorilor in circuitele agroturistice locale.



 

 


Cautare